Un cop més, a l’Institut Narcís Oller duem a terme un taller de creació de materials (TaCreMat), impulsat per Coordinació Digital del centre (en Jaume Bartolí i l’Anna Casamitjana) i per l’àrea de Cultura Digital del Departament d’Educació. 

Al taller s’han treballat diferents objectius i es va fer ús d’eines de treball desconegudes i que resulten engrescadores per pensar activitats de cara al curs vinent, com per exemple l’aplicació walla.me o ja de cara al professorat, l’eina symbaloo per tal de poder gestionar els materials i recursos digitals que portem a l’aula. Més avall us enllacem tots aquests recursos.

Objectius

  • Reflexionar sobre la necessitat de tenir organitzat el nostre entorn digital.
  • Actualitzar, crear i/o gestionar el nostre Entorn Personal d’Aprenentatge Docent.
  • Compartir els materials creats i fer xarxa en un EPA compartit. Etiquetes a les xarxes: #Tacremat19 #EPADocent 
  • Millorar la competència digital docent.

Què és un Entorn Personal d’Aprenentatge o PLE 

Prenent la definició dels materials de l’Ateneu, “l’entorn personal d’aprenentatge o PLE (Personal Learning Environment) es pot definir com el conjunt d’eines, serveis, relacions, connexions i interaccions que es fan servir habitualment, que afavoreixen el propi aprenentatge (informal) en el dia a dia i que fan que aquest aprenentatge es converteixi en coneixement.”

Podríem afegir, també, que el nostre Entorn Personal d’Aprenentatge, en el fons, és també el nostre Entorn Personal Docent, un lloc on trobem tot allò que necessitem, estiguem on estiguem, per poder dur a terme la nostra pràctica docent. Podríem dir que és una mena d’escriptori, “centre d’operacions” o calaix de sastre en línia per a poder accedir a tot els materials, propis o aliens, a la nostra xarxa educativa, als espais on compartim el que fem… un entorn on podem guardar i o compartir les experiències que duem a terme amb l’alumnat i que volem compartir… (el que duria, llavors, a incloure dins el nostre PLE, una mena de e-portafoli docent on recollim totes aquestes evidències, formació realitzada, experiències reexides, etc).

Durant el taller anirem veien què podem posar al nostre EPA. Al taller el començarem o el continuarem (si ja en disposem), però la idea és que aquest entorn sigui un lloc viu, sempre actualitzat.

Activitats

Presentació (genial.ly): ja.cat/EpaDocent

 

Pluja d’Idees (mentimeter)

Activitat de Reflexió (walla.me)

Enllaços (symbaloo)

Eines, recursos i materials creats.

Symbaloo: https://edu.symbaloo.com/mix/epadocent

 

Xarxes

Més informació sobre el taller

Més informació Detall d’activitat ] 

 

 
9001390529   Taller de creació de materials digitals
2018-2019   Taller a centre. Internivells: Educació Infantil-Primària-Secundària
    
   1/7/2019 – 1/7/2019 (5 hores) de 9:00h a 14:00h
   INS Narcís Oller
   c. Francesc Gumà Ferran, 1 (Valls) 
    
   
Inscripció   15/05/2019 – 01/07/2019
    
Persones destinatàries   Professorat de tot Catalunya
   
Requisits de certificació   Haver assistit el 100% del taller
   
Descripció   EPA! Gestionem el nostre Entorn Personal d’Aprenentage
Tallers dedicats a la creació de materials digitals per a la pràctica docent. Són espais de trobada en la que els participants crearan materials digitals proposats pels seus proposants.
En ser un taller intensiu, mirarem de gamificar la sessió proposant algunes eines (que no rebel·larem) que ens condueixin a fer la reflexió sobre el nostre entorn d’aprenentatge per, a continuació, crear o actualitzar cadascú el seu EPA i acabar relacionant-los tots al nostre Espai TAC.
   
Objectius   Els objectius en aquest taller seran:
— Actualitzar, crear o gestionar el nostre entorn personal d’aprenentage docent. 
– Conèixer diferents entorns per tal de gestionar aquesta informació. 
– Organitzar els recursos propis i aliens, interessos, formació, etc. – Eixamplar la nostra xarxa docent. – Progressar en la Competència Digital Docent.
   
Continguts   Els continguts en aquest taller seran:
Cada participant crearà o gestionarà el seu Entorn Personal d’Aprenentatge. Aquests entorns, tot i que siguin personals, representen una gran font de recursos que es poden posar a disposició de la comunitat educativa en forma de pàgines web (portfolis docents, symbaloo, wordpress, etc). Els materials creats es relacionaran en forma d’infografia feta amb canva o genial.ly i es presentarà al nostre Espai TAC sota l’etiqueta TACREMAT (http://www.institutnarcisoller.org/espaitac/?tag=tacremat)
   
Organització   Àrea de Cultura Digital
   
E-mail   coordinaciotac@institutnarcisoller.cat
   

Generalitat de Catalunya
Departament d’Ensenyament
Pla de formació permanent