#TaCreMat19: EPA! Gestionem el nostre Entorn Personal d’Aprenentage
Índex de continguts
Un cop més, a l’Institut Narcís Oller duem a terme un taller de creació de materials (TaCreMat), impulsat per Coordinació Digital del centre (en Jaume Bartolí i l’Anna Casamitjana) i per l’àrea de Cultura Digital del Departament d’Educació.
Al taller s’han treballat diferents objectius i es va fer ús d’eines de treball desconegudes i que resulten engrescadores per pensar activitats de cara al curs vinent, com per exemple l’aplicació walla.me o ja de cara al professorat, l’eina symbaloo per tal de poder gestionar els materials i recursos digitals que portem a l’aula. Més avall us enllacem tots aquests recursos.
Objectius
- Reflexionar sobre la necessitat de tenir organitzat el nostre entorn digital.
- Actualitzar, crear i/o gestionar el nostre Entorn Personal d’Aprenentatge Docent.
- Compartir els materials creats i fer xarxa en un EPA compartit. Etiquetes a les xarxes: #Tacremat19 #EPADocent
- Millorar la competència digital docent.
Què és un Entorn Personal d’Aprenentatge o PLE
Prenent la definició dels materials de l’Ateneu, “l’entorn personal d’aprenentatge o PLE (Personal Learning Environment) es pot definir com el conjunt d’eines, serveis, relacions, connexions i interaccions que es fan servir habitualment, que afavoreixen el propi aprenentatge (informal) en el dia a dia i que fan que aquest aprenentatge es converteixi en coneixement.”
Podríem afegir, també, que el nostre Entorn Personal d’Aprenentatge, en el fons, és també el nostre Entorn Personal Docent, un lloc on trobem tot allò que necessitem, estiguem on estiguem, per poder dur a terme la nostra pràctica docent. Podríem dir que és una mena d’escriptori, “centre d’operacions” o calaix de sastre en línia per a poder accedir a tot els materials, propis o aliens, a la nostra xarxa educativa, als espais on compartim el que fem… un entorn on podem guardar i o compartir les experiències que duem a terme amb l’alumnat i que volem compartir… (el que duria, llavors, a incloure dins el nostre PLE, una mena de e-portafoli docent on recollim totes aquestes evidències, formació realitzada, experiències reexides, etc).
Durant el taller anirem veien què podem posar al nostre EPA. Al taller el començarem o el continuarem (si ja en disposem), però la idea és que aquest entorn sigui un lloc viu, sempre actualitzat.
Activitats
Presentació (genial.ly): ja.cat/EpaDocent
Pluja d’Idees (mentimeter)
Activitat de Reflexió (walla.me)
Enllaços (symbaloo)
Eines, recursos i materials creats.
Symbaloo: https://edu.symbaloo.com/mix/epadocent
Xarxes
Tallers de Creació de Materials #TaCreMat19. La @ComissioTac de l’@insnarcisoller ens hi hem llançat de #PLE de nou i proposem el taller: #EPA! Gestionem el nostre Entorn Personal d’Aprenentatge. #EPADocent #TallersTAC
Inscripcions: https://t.co/OlwFxyxfnk
Us animeu? pic.twitter.com/S3TCwWcvcV
— Comissió Digital – Comissió TAC Ins Narcís Oller (@ComissioTac) 9 de juny de 2019
Ja hi som! Treballant de #PLE en la creació de materials digitals #TACREMAT. Enguany fent #EPA Entorns Personals d’Aprenentatge #tacremat19 #EPADocent #tallersTAC@InsNarcisOller @pitu1960 @tonacastell @rcusso @xsune @rmeix_p @manelsales pic.twitter.com/UjpqoWFSOE
— Comissió Digital – Comissió TAC Ins Narcís Oller (@ComissioTac) 1 de juliol de 2019
Hem començat #Tacremat19 fent una pluja d’idees sobre #EPA‘s amb #mentimeter i una eina nova per a nosaltres de #RealitatAugmentada: #Wallame @wallameapp. Ambdues eines, conegudes gràcies al nostre EPA particular i xarxa 2.0 (@pastorcatala i @juanfratic) #EPADocent #TallersTAC pic.twitter.com/5dB8nuA1Wr
— Comissió Digital – Comissió TAC Ins Narcís Oller (@ComissioTac) 1 de juliol de 2019
Més informació sobre el taller
Més informació | [ Detall d’activitat ] |
|
|
||
![]() |
Generalitat de Catalunya Departament d’Ensenyament |
Pla de formació permanent |