TALLER TAC II (2016-17)
Índex de continguts
Vilaniuada: Creació d'un projecte de descoberta de VALLS i l'entorn
mitjançant geolocalització i eines multimèdia
7010141701 – Formació Interna de Centre 2016-17 (Gener de 2017 – Maig de 2017)
Descripció
Taller de creació de materials i recursos per a un possible projecte de geolocalització i descobriment de l’entorn literari, cultural o de natura de la ciutat de Valls.
Objectius
•Treballar en un projecte en grup de professors per assolir eines i capacitats amb l’objectiu de poder treballar també per projectes amb els alumnes.
•Preparar o complementar una ruta literària, cultural o de natura ja existent a Valls o rodalies, o crear una ruta que englobi diferents temàtiques entorn la ciutat de Valls i/o rodalies, amb l’ús de diferents eines TIC.
•Dissenyar un projecte que pugui ser dut a la pràctica amb alumnes del nostre centre i/o, a curt o llarg termini, d’altres centres de secundària o alumnes de primària que han de venir a estudiar a la ciutat de Valls.
•Fer ús d’eines de geolocalització, realitat augmentada, codis QR, etc. Possibilitat de fer ús de la plataforma Virtual Touch 2 simulació en món virtual per a l’aprenentatge real, etc (en funció de la facilitat que tinguin els assistents per assolir l’aprenentatge de les eines).
•Treballar sota uns criteris perquè Valls pugui ser una de les possibles seus del Projecte World Mobile City Project, projecte que engloba activitats de geolocalització en diferents punts del territori de parla catalana, com la Barcelonada en la qual l’Institut Narcís Oller ja va participar amb alumnes.
•Posar en pràctica amb els alumnes els materials elaborats.
Entorn de Treball
![]() |
Classroom (grup) (requereix permisos: usuari@institutnarcisoller.cat) ![]() |
![]() |
Google Drive (carpetes) (diari de camp) |
Sessions
Sessió | Data | Hora | Continguts | Eines |
1 | 22/2/2017 | 15:30-17:30 | Presentació taller. Objectius. Presentació grups de treball. Distribució per grups amb Kahoot. | Google Classroom, Drive, Documents. Mindomo. Kahoot. |
2 | 15/3/2017 | 15:30-17:30 | Elaboració llista de PI. Localització dels PI en Maps. Preparació Itineraris per la sortida. Elaboració guia didàctica. Creació activitats. Pensar canals de difusió i actors implicats en l'activitat. Propostes nom activitat. | Google Maps. LinoIt. WordPress. |
3 | 5/4/2017 | 15:30-17:30 | Sortida seguint els dos itineraris preparats. Els dos grups surten del mateix lloc i arriben al mateix lloc. Visita final a l'Escola Enxaneta. | Pl@nNet, ArbolApp. Google Street View, Panorama 360. Instagram, Twitter. Endomondo. |
4 | 26/4/2017 | 15:30-17:30 | Recollida de totes les publicacions de la sortida. Elaboració Storify. Visualització imatges 360 amb les ulleres VR. Tria nom futura activitat. | Storify. Ulleres VR. |
5 | 3/5/2017 | 15:30-17:30 | Recull i elaboració de tota la informació generada en el taller de cara al proper taller que portarà a terme l'activitat. Iniciar creació targetes, codis QR, activitats, web,… | QR code. Google Dibuixos. Coordenades GPS. Plickers. Presence. Virtual Touch. |
Eines treballades
-
Classroom (grup) (requereix permisos)
-
Google Drive (diari de camp)
- Kahoot! (qüestionaris amb dispositius mòbils)
- Mindomo (mapa conceptual i presentacions – presentació del taller: 1a Sessió)
- LinoIt (tauler organitzador amb post-its: presentació 2a Sessió)
-
Google Maps (plànol llocs d'interès i rutes)
-
WordPress (web divulgació del projecte)
-
Eines treballades el dia de la sortida per Valls (5 abril)
- Google Maps (fitxa Institut Narcís Oller) (veure)
- Google Street View (AppleStore) (PlayStore)
- Pl@ntNet (AppleStore / PlayStore) / Arbolapp (AppleStore / PlayStore) o qualsevol altra app d'identificació de plantes que coneixeu o que trobeu als cercadors d'apps.
- Instagram (xarxes socials)
- Twitter (xarxes socials)
- Endomondo o similar (AppleStore) (PlayStore) (registre de l'activitat física realitzada durant una activitat)
- Storify (recull d'entrades a les xarxes socials en base a usuaris, etiquetes #hashtags, o paraules clau) (Storify de la sortida realitzada)
- Dibuixos de google (manual de la XTEC) (videotutorial – Roser Pugés, mestra de primària) (extensió)
- QR Code (generador de codis QR) (manual TAC)
- Localització de Coordenades GPS (coordenadas GPS.com)
- Ulleres de Realitat Virtual
- Plickers (Espai TAC: Qüestionaris amb Plickers)
- Presence (Full de càlcul de dades, web)
- Virtual Touch
El projecte
Detall de l'activitat
7010141701 | Creació d’un projecte de descoberta de Valls i l’entorn | |||||||||||||||||||||||||
2016-2017 | Taller a centre. Secundària en general | |||||||||||||||||||||||||
22/2/2017 – 10/5/2017 (15 hores) de 15:30h a 17:30h | ||||||||||||||||||||||||||
INS Narcís Oller | ||||||||||||||||||||||||||
c. Francesc Gumà Ferran, 1 (Valls) | ||||||||||||||||||||||||||
Inscripció | 09/01/2017 – 19/01/2017 . Activitat restringida | |||||||||||||||||||||||||
Persones destinatàries | Docents del centre educatiu | |||||||||||||||||||||||||
Requisits de certificació | Assistència del 80% de les hores presencials. | |||||||||||||||||||||||||
Descripció | Taller de creació de materials i recursos per a un possible projecte de geolocalització i descobriment de l’entorn literari, cultural o de natura de la ciutat de Valls. | |||||||||||||||||||||||||
Objectius |
•Treballar en un projecte en grup de professors per assolir eines i capacitats amb l’objectiu de poder treballar també per projectes amb els alumnes. •Preparar o complementar una ruta literària, cultural o de natura ja existent a Valls o rodalies, o crear una ruta que englobi diferents temàtiques entorn la ciutat de Valls i/o rodalies, amb l’ús de diferents eines TIC. •Dissenyar un projecte que pugui ser dut a la pràctica amb alumnes del nostre centre i/o, a curt o llarg termini, d’altres centres de secundària o alumnes de primària que han de venir a estudiar a la ciutat de Valls. •Fer ús d’eines de geolocalització, realitat augmentada, codis QR, etc. Possibilitat de fer ús de la plataforma Virtual Touch 2 simulació en món virtual per a l’aprenentatge real, etc (en funció de la facilitat que tinguin els assistents per assolir l’aprenentatge de les eines). •Treballar sota uns criteris perquè Valls pugui ser una de les possibles seus del Projecte World Mobile City Project http://www.wmcproject.org/, projecte que engloba activitats de geolocalització en diferents punts del territori de parla catalana, com la Barcelonada en la qual l’Institut Narcís Oller ja va participar amb alumnes http://www.wmcproject.org/barcelona/ •Posar en pràctica amb els alumnes els materials elaborats. |
|||||||||||||||||||||||||
Continguts |
1.El treball o aprenentatge basat en projectes. Conceptes bàsics. Estructura general d’un projecte en grup. 2.Pluja d’idees: quines rutes es poden fer, quins llocs d’interès cal visitar. 3.Identificació de la informació que volem obtenir: localització física i virtual dels espais o llocs d’interès que es voldran treballar. 4.Assignació de responsabilitats o distribució dels professors participants en grups de treball o àrees de coneixement. Temporalització de l’activitat. 5.Cerca d’informació sobre els espais a visitar i síntesi del que volem obtenir. 6.Desenvolupament dels materials per a dur a terme el projecte amb les eines TIC necessàries (eines de geolocalització, realitat virtual o realitat augmentada, etc). |
|||||||||||||||||||||||||
Organització | Servei Educatiu Alt Camp | |||||||||||||||||||||||||
crp-altcamp@xtec.cat | ||||||||||||||||||||||||||
Calendari |
|