La compet\u00e8ncia digital de l’alumnat<\/strong> i el fet que, assolir-la permeti obrir (o no tancar) portes de futur, va lligat al fet que l’alumnat, des de ben petits, pugui disposar dels recursos necessaris (no tan sols materials sin\u00f3 tamb\u00e9 competencials) i que sentin un bon acompanyament des de l’escola, des de l’institut i des de les seves llars. Sovint ens podem trobar, per\u00f2, que no sigui f\u00e0cil adaptar-se\u00a0als canvis tecnol\u00f2gics i socials que avancen r\u00e0pidament en la societat, de vegades m\u00e9s del que podem assumir fam\u00edlies, docents i societat mateixa<\/strong>.<\/span><\/p>\n El Departament d’Educaci\u00f3, lligat al\u00a0 pla d’educaci\u00f3 digital de Catalunya (2020-2023)<\/a>\u00a0ha impulsat la iniciativa “Fam\u00edlies Digitals”. Per a m\u00e9s informaci\u00f3 hem recollit tota la informaci\u00f3 lligada a aquest pla a la nostra p\u00e0gina d’Estrat\u00e8gia Digital: Fam\u00edlies Digitals i Estrat\u00e8gia Digital de Centre.<\/a>\u00a0<\/span><\/p>\n Des de l’institut, i lligat a l’estrat\u00e8gia digital de centre<\/strong> que estem redefinint, volem treballar tamb\u00e9 perqu\u00e8 les dificultats que comporta no poder disposar de recursos\u00a0 necessaris o els riscos associats als entorns digitals es puguin anar assumint per tal que els nostres alumnes assoleixin les compet\u00e8ncies necess\u00e0ries al llarg del seu pas per l’institut i poder aix\u00ed afrontar amb m\u00e9s destreses el seu futur personal, social i professional<\/strong>.\u00a0<\/span><\/p>\n De fet, tot i que el pla de digitalitzaci\u00f3 dels centres ja estava previst pel Departament d’Educaci\u00f3 i ja hi estava treballant (el nostre institut gaudeix de la xarxa transformada i va reduir dr\u00e0sticament els problemes que ten\u00edem amb internet i la xarxa cablejada i wifi des de l’abril de 2018), el confinament que va tenir lloc el tercer trimestre de 2020 degut a la crisi sanit\u00e0ria mundial, ens va obligar, a tots, a “posar-nos les piles” i actuar encara amb m\u00e9s celeritat per poder treballar en l\u00ednia i des d’un context totalment nou per a tothom, i no va ser f\u00e0cil. No est\u00e0vem acostumats a treballar en entorns virtuals: ni professorat, ni alumnat ni fam\u00edlies, tampoc els propis centres ni les plataformes de treball, estaven preparades per aquest imprevist. Per\u00f2 tot plegat ha servit perqu\u00e8 puguem posar fil a l’agulla i millorar en tots aquests aspectes. Es va crear l’entorn “Narc\u00eds en L\u00ednia<\/a>” dins la plataforma moodle-eix que el departament d’educaci\u00f3 va potenciar, es va reactivar l’\u00fas del correu de l’alumnat i del professorat, que ja en tenien per\u00f2 que s’utilitzava molt poc, es van crear videotutorials<\/a> per al professorat i tamb\u00e9 per a l’alumnat perqu\u00e8, acompanyats de les fam\u00edlies, poguessin anar trobant-se, des de la dist\u00e0ncia, amb els “nous” entorns de treball, es va distribuir informaci\u00f3 a les xarxes i entre l’alumnat des de l’etiqueta #TreballEnL\u00ednia<\/a>,\u00a0per\u00f2, aix\u00ed i tot, no es va arribar a tothom i ens va venir tot molt de cop i no tothom podia assumir-ho. <\/span><\/p>\n Ara, els materials que el Departament posa al nostre abast poden ser \u00fatils perqu\u00e8 des dels centres, tutories i professorat en general, es pugui seguir millorant en aquests aspectes i poder arribar m\u00e9s enll\u00e0.\u00a0<\/span><\/p>\n Us convidem, doncs, des de les tutories, professorat i fam\u00edlies, a consultar els diferents recursos que el Departament d’Educaci\u00f3 posa al vostre abast, ja que hi ha v\u00eddeos en diferents lleng\u00fces:<\/span><\/p>\n