<\/p>\n
M\u00e9s de 600 nois i noies omplen els carrers de Valls tot superant els reptes que els planteja l\u2019activitat d\u2019aprenentatge digital m\u00e9s ambiciosa : la #Vilaniuada19<\/a>.<\/strong><\/p>\n Despr\u00e9s de l\u2019experi\u00e8ncia reeixida del curs passat, en qu\u00e8 els alumnes de 3r d\u2019ESO del Col\u00b7legi Claret i de l\u2019Institut Narc\u00eds Oller dugueren a terme la primera Vilaniuada, el professorat de l\u2019Institut que conforma la seva comissi\u00f3 TAC (responsable d\u2019incorporar la tecnologia digital a l\u2019aula) va tenir clar que la segona edici\u00f3 s\u2019havia d\u2019obrir a tota la comarca. El repte era ambici\u00f3s: implicar en la segona edici\u00f3 centres de prim\u00e0ria i de secund\u00e0ria, i superar els 500 Calia, doncs, generar nous reptes, cercar nous patrocinadors, renovar el suport dels qui ja ho havien fet en la primera edici\u00f3…, i sobretot implicar un nombre creixent de professors i mestres de tota la comarca. Implicar-los volia dir conv\u00e8ncer-los que l\u2019esfor\u00e7 formatiu que havien de fer, important en nombre d\u2019hores, valia molt la pena.<\/p>\n La resposta de la immensa majoria dels centres de la comarca ha estat molt positiu. I cal expressar el reconeixement, en primer lloc, als propis docents de la comissi\u00f3 TAC de l\u2019Institut Narc\u00eds Oller, com a motors de la iniciativa, per\u00f2 tamb\u00e9 a tots els responsables de cada centre participants. Aquests, a m\u00e9s dels ja esmentats Claret i Narc\u00eds Oller, han estat les escoles Enxaneta, Sant Ramon del Pla, La Candela, Lled\u00f3, Eugeni d\u2019Ors, Eladi Homs, Baltasar Seg\u00fa, Les Comes de Rodony\u00e0, M. De D\u00e9u del Roser de Vallmoll i la Zer la Parellada. I de secund\u00e0ria han participat els Institus Jaume Huguet i Fonts del Glorieta d\u2019Alcover.<\/p>\n Despr\u00e9s d\u2019un acte d\u2019inauguraci\u00f3 simp\u00e0tic, presidit per Albert Batet, alcalde de Valls, i en qu\u00e8 tamb\u00e9 intervingueren Joan Sanahuja, president del Consell Comarcal, i l\u2019exalumna i exprofessora del Narc\u00eds Mar Camacho, directora general d\u2019Innovaci\u00f3 i Cultura Digital del Departament d\u2019Ensenyament, els grups d\u2019alumnes es posaren de seguida en marxa: calia superar els 5 reptes que, amb l\u2019ajuda imprescindible de diverses aplicacions gratu\u00eftes per a m\u00f2bil calia superar. Aquest \u00e9s l\u2019objectiu b\u00e0sic de la Vilaniuada: que els alumnes aprenguin a moure\u2019s i descobrir la ciutat, a resoldre problemes en grups interactius d\u2019aprenentatge, a compartir coneixements en la Xarxa, a con\u00e8ixer i localitzat qualsevol punt de la ciutat a trav\u00e9s de la geolocalitzaci\u00f3 digital, a familiaritzar-se amb l\u2019\u00fas de les darreres tecnologies ( realitat augmentada, codis QR…) i tamb\u00e9 a fomentar el bon \u00fas i el civisme en relaci\u00f3 als dispositius m\u00f2bils.<\/p>\n L\u2019activitat es va allargar tot el mat\u00ed de dimecres passat, i transcorregu\u00e9 de manera molt positiva per a tothom. Els instagrams dels diversos grups bullien. Aviat les xarxes enregistraren que a Valls passava alguna cosa, i el hastag #Vilaniuada19<\/a><\/strong> es f\u00e9u notar.\u00a0\u00a0<\/p>\n La Vilaniuada, com ja hem explicat en diferents publicacions a l’Espai TAC, forma part d’un projecte global de geolocalitzaci\u00f3 que t\u00e9 lloc a diferents llocs de Catalunya, pa\u00eds Valenci\u00e0, pa\u00eds Basc, Arag\u00f3… podreu trobar m\u00e9s publicacions sobre aquest tema sota l’etiqueta\u00a0 #WMCProject<\/a><\/p>\n
\n participants.<\/p>\n