Moodle, com a entorn virtual d\u2019aprenentatge que \u00e9s, per definici\u00f3, permet interaccionar de manera virtual amb l\u2019alumnat en tots els aspectes del seu aprenentatge en l\u00ednia, per tant, fer una avaluaci\u00f3 formativa de totes les activitats en les quals intervingui l\u2019alumnat. L\u2019avaluaci\u00f3 es pot dur a terme mitjan\u00e7ant una gran varietat i tipologia d\u2019activitats com ara f\u00f2rums, tasques, q\u00fcestionaris, tallers, enquestes, activitats externes interactives incrustables al moodle, etc, i lligades a compet\u00e8ncies b\u00e0siques i continguts clau \u00edntegrament dins les diferents tasques o activitats per a cada un dels \u00e0mbits si aix\u00ed es determina dins el mateix entorn mitjan\u00e7ant comentaris, retroaccions, r\u00fabriques d\u2019avaluaci\u00f3, guies d\u2019avaluaci\u00f3, etc. Es pot treballar tamb\u00e9 en activitats en grup i fer coavaluaci\u00f3, autoavaluaci\u00f3… i relacionar-ho, si s\u2019escau, a valors num\u00e8rics. A l\u2019hora de qualificar i haver de posar una nota en els butlletins oficials, si s\u2019ha fet un bon seguiment de les activitats dins el llibre de qualificacions de moodle (que potser s\u2019hauria d\u2019anomenar llibre d\u2019avaluaci\u00f3) o al quadern del professorat en relaci\u00f3 a les tasques i activitats treballades, podrem qualificar d\u2019una manera justa tots els aspectes que s\u2019han tingut en compte en el proc\u00e9s d\u2019aprenentatge. Per tal de facilitar l\u2019aprenentatge d\u2019aquest entorn, des de l\u2019\u00e0rea de cultura digital s\u2019han fet videotutorials per als entorns virtuals d\u2019aprenentatge m\u00e9s coneguts i es facilita l\u2019acc\u00e9s a moodle als centres que no tenen EVA des del portal \u00c0gora<\/a>.<\/span><\/p>\n Moodle ens permet relacionar les activitats o tasques amb compet\u00e8ncies b\u00e0siques i continguts clau<\/strong> de cada un dels \u00e0mbits, ja que es poden integrar en cada un dels cursos totes aquelles compet\u00e8ncies o continguts clau que desitgem. En crear o editar els recursos i les activitats trobarem la secci\u00f3 “compet\u00e8ncies del curs”<\/strong> que, si s’ha definit en l’administraci\u00f3 del curs, ens traur\u00e0 un llistat de les diferents compet\u00e8ncies i continguts clau que h\u00e0gim escollit. Aix\u00f2 ens permetr\u00e0, per una banda, anar identificant les activitats a fer en relaci\u00f3 a compet\u00e8ncies b\u00e0siques lligades a la programaci\u00f3 d’aula, i alhora, tenir una visi\u00f3 global m\u00e9s \u00e0mplia, en anar avan\u00e7ant el curs, sobre la tipologia d’activitats i compet\u00e8ncies s’estan treballant m\u00e9s de manera virtual tant amb activitats programades com aquelles que anem creant a mesura que avan\u00e7a el curs.<\/span><\/p>\nAvaluaci\u00f3 per compet\u00e8ncies<\/span><\/h3>\n