Archives for desTACats - Page 3
La Realitat Virtual (entorns 3D) a Eminent (Brussel·les) i Jornades de Gamificació (ICE-UAB) – Jornades d’Aprenentatge
Presentació "Virtual Touch, Proposta d'Entorns Virtuals d'Aprenentatge" - Jornada Gamificació ICE - UAB Presentació del projecte "Virtual Touch, la màquina del temps", una proposta d'entorns Virtuals d'Aprenentatge a la "Jornada de Gamificació des d el'aula: experiències, propostes i realitats", organitzat per l'ICE de la ; La presentació, conduïda per la Maria…
Eines Digitals per a la Inclusió – Projecte #INcluTAC a la 2a Edició de #mSchoolsEduHack
Eines Digitals per a la Inclusió #INcluTAC. Aquest dissabte, 18 de novembre, diversos professors de la Comissió TAC de l'Institut (R. Arnau, E. Blanes, J. Bartolí, A. Casamitjana, N. de Pedro, A. Figueras, O. Fortuny i M. López) hem participat a la primera Jornada de la 2a Edició dels projectes de Co-creació…
La Comissió TAC presenta experiència a la XVa Jornada de Qualitat a l’Ensenyament
El passat dijous 9 de Novembre, l'Institut va ser present a la XVa Jornada de Qualitat a l'Ensenyament que va tenir lloc al campus de la UAB de Barcelona. En aquesta jornada es duen a terme diverses ponències on s'expliquen experiències en relació a l'aplicació de programes de qualitat i millora…
Objectius, estructura i desenvolupament de la Comissió TAC
Article Projecte Tu+TIC Autors: Jaume Bartolí (Coordinador TAC) i Anna Casamitjana (Cap de Seminari d'Informàtica) (Institut Narcís Oller)
La Comissió TAC presenta al Pracxit: Jornades de pràctiques de referència
01 Institut Narcís Oller — Valls Educació secundària obligatòria Ponents: Sr. Jaume Bartolí Guillemat — Sra. Anna Casamitjana Robert Experiència: Presentació comissió TAC (tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement) — INS Narcís Oller PRESENTACIÓ - Pracxit 2017 : Presentació Comissió TAC Ins Narcís Oller (4/07/2017) Els objectius de la presentació van ser:…
Instirioritats – Entrevista al Pep Ollé
El Pep Ollé ha estat al capdavant de la coordinació informàtica i seminari d'informàtica pràcticament des del primer dia que va entrar a l'institut. Aquest curs se'ns jubila, deixant una gran petjada de la seva tasca a l'institut. A l'Instirioritats de final de curs l'Ester Comas li ha fet una entrevista…
L’institut a la Jornada #DMRBTKTGN: dispositius mòbils i robòtica a l’aula
Aquest curs 2016-17, al Grup de recerca i suport sobre els dispositius mòbils a l'aula #mobilstgn (seminaris de cocreació i design thinking) i al Seminaris Programació i Robòtica educatives #roboticatgn organitzats per l'àrea TAC dels Serveis Territorials d'Ensenyament a Tarragona hi han participat diferents professores de la comissió TAC de l'institut: Núria de…
Gestors d’enllaços: Symbaloo (Coordinadors TAC)
Article Projecte Tu+TIC Autors: Jaume Bartolí (Coordinador TAC) i Anna Casamitjana (Cap de Seminari d'Informàtica) (Institut Narcís Oller)
Qüestionaris amb Plickers
Objetiu/s: Avaluar diferents continguts d'un tema o fer un estudi en forma d'enquesta a un grup-classe presencialment. Descripció: Plickers és una aplicació en forma de joc pensada per avaluar o fer qüestionaris a l'aula mitjançant unes targetes específiques impreses del tipus codis QR. Un qüestionari amb plickers requereix una preparació prèvia…
Programació i robòtica didàctica
Article Projecte Tu+TIC Autors: Josep Bofarull (CRP Baix Penedès), Roger Meix (SSTT Ensenyament Tarragona) PRI_SEC_EXP1617_PROGRAMACIÓ I ROBÒTICA DIDÀCTICA Dificultat: baixa / mitjana Programació i robòtica didàctica Motivació/opinió Molts mestres i professors utilitzen la programació i la robòtica didàctica a les seves classes. Està clar que aprendre a programar proporciona super-poders…
Possibilitats educatives de la Realitat Virtual (article)
Podem fer un bon ús de la Realitat Virtual a l'Aula? Mireu quin article més complet de l'Alícia Cañellas (experta en E-learning contents & metodologies. Instructional & Experiential Design). Apuntes docentes: posibilidades educativas de la Realidad Virtual inmersiva Comunicación y Pedagogía 295-296. Google Cardboard y Educación. La RV en Educación. Claves, herramientas…
Connexió de Dispositius Mòbils a les Pissarres Digitals
Article Projecte Tu+TIC Autors: Jaume Bartolí (Coordinador TAC) i Anna Casamitjana (Cap de Seminari d'Informàtica) (Institut Narcís Oller)
Participació a MHM
MOBILE HISTORY MAP El projecte MHM consisteix en georeferenciar elements del patrimoni monumental, cultural o natural de Catalunya en un mapa, a partir de la creació d’uns punts d’interès que incorporin informacions i continguts elaborats pels escolars i validats pel professorat. La finalitat és que l’alumnat realitzi un treball interdisciplinari, amb significació…
Qüestionaris amb Kahoot!
Qüestionaris amb Kahoot El Kahoot! és una aplicació que permet fer qüestionaris a l'aula en forma de joc i on els alumnes poden respondre a les qüestions plantejades que es visualitzen a la pissarra digital clicant l'opció que creuen correcta mitjançant un codi alfabètic i de colors. A…
Configuració connexió a xarxa Eduroam
Article Projecte Tu+TIC Autors: Tamara Huete, David Pàmies, Eugeni Cabré (INS Joan Amigó) PRI_SEC_EXP1617_05_CONFIGURACIÓ CONNEXIÓ A XARXA EDUROAM Dificultat: baixa Com connectar un dispositiu a la xarxa Eduroam La configuració de la xarxa Eduroam ens permetrà tenir mobilitat pels diferents centres educatius que es visita/treballa i connectar-se a la WiFi…
Clonació d’equips
Article Projecte Tu+TIC Autors: Jaume Bartolí (Coordinador TAC) i Anna Casamitjana (Cap de Seminari d'Informàtica) (Institut Narcís Oller)
Instirioritats Digital 2017
La setmana passada va sortir el número 27 del butlletí Instirioritats, el primer d’aquest curs, amb un seguit de notícies i d’imatges sobre activitats, realitzades dins i fora de l’institut: xerrades, sortides, tallers, formació del professorat, etc. La comissió TAC ha fet una proposta per tenir la revista en format digital, la…